21 April 2007

Tanya sama pokok, apa sebab goyang?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Satu artikel yang dicopy n paste dr seorang kenalan. Sumber asal tak tahu dari mana. So, x dapat la nak bagi kredit skit. Semoga ilmu itu tersebar dan memberi kredit di Akhirat sana..

-------------------------------------------------------------------------

Apabila jiwa raga diletakkan di jalan dakwah ini Lantas bertanyalah diri…

MENGAPA AKU MESTI BERJUANG UNTUK AGAMA ALLAH INI?

Jawab hati….. Terlalu banyak nikmat yang Allah beri Terlalu banyak rahmat yang aku kecapi Terlalu banyak budi yang telah kurasa Terlalu lama kiranya aku dihidupkan di dunia ini Namun…tiada apa yang dapat ku korbankan untuk agama suci ini Kecuali berkorban diri untuk ilahi… Lantas tersentak diri….


MENGAPA AKU MESTI BERJUANG?

Jawab hati… Aku mujahid…mujahidah pilihan Tuhan Diberikan hidayah dan kekuatan Diberikan nur iman nur islam Bangkit meleraikan segala kepincangan Bangkit untuk meruntuhkan tembok kejahilan Lantaran aku adalah pejuang akhir zaman… Mahu tak mahu…pasti dihujani 1001 tribulasi dan dugaan Bertanya lagi diri….


UNTUK APA AKU BERJUANG?

Jawab hati…. Aku berjuang tanda cintakan hati ini Aku berjuang tanda sayangkan ummah ini Aku berjuang tanda kasihkan tanah air ini Tanda kesyukuran pada ilahi Tanda terima kasih yang tidak terperi Lantaran aku masih bernafas hingga ke saat ini Meskipun detik dosa ligat berputar di ulir usia.

--------------------------------------------------------------------------------

p/s: ada hati semua jadi...

No comments: