03 January 2007

Gambar bercerita

gambar: Nakal jugak PM aku

Tak sengaja! Itulah yang aku kira gambar ini dapat menceritakan. Tidak sengaja disiarkan di dalam laman web rasmi Monsooncup dan mungkin juga tidak sengaja Pak Lah mengelus lembut bahu Michelle Yeoh.

Aku tidak pasti apa komen Pak Lah pasal gambar ini. Tapi kehilangan gambar ini di laman web Monsooncup sudah tentu menunjukkan gambar ini salah!. Dikatakan juga Akhbar Harakah yang menunjukkan gambar ini dimuka depan turut dirampas jualannya. Suara Keadilan yang terbaru juga menyiarkan gambar yang sama di muka depan. Namun aku tidak pasti adakah turut berlaku rampasan. Kenapa aku mulakan tahun 2007 dengan gambar ini? Kerana ini adalah suatu yang dikatakan "Memahat Sejarah, Mencipta Tamadun".

Dua gambar di bawah juga mungkin boleh menjadi sejarah. Sebenarnya terlalu banyak gambar sebegini, tetapi tiada yang ambil peduli kerana merasakan perbuatan ini tidak menjadi satu kesalahan yang besar. Melihat kesalahan (dosa) sebagai perbuatan yang lebih kepada peribadi dan hak asasi, maka semua terpaksa bersetuju dengan perlakuan sebegini tanpa ada yang berani mencegah.



Gambar: Mesra dan harmoni layanan dari Makcik Rosmah kepada Salman Khan (kiri) dan sape ntah (kanan).













p/s: Lama tak tengok Preity Zinta. Aku suka tengok lesung pipit dia je. ;)

No comments: