25 January 2007

Cubaan Pertama : TKO

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Tengah beku O-tak. Perut kenyang. Ni la masalah kalu rajin sangat masak. Duk sorang, apa yang dimasak mesti dihabiskan sorang. Nak simpan tak der peti ais. Apa yang dimasak terpaksa budget untuk sekurang-kurangnya 2 kali makan. Biasa masak tengahari, lauk yang sama makan ke malam. Nasi yang lebih, goreng pula di waktu pagi keesokan. Kebiasaan memang sentiasa lebih. Alasan lebih itulah membuatkan makan makin banyak. Badan makin naik. Makin malas. Cepat letih, dan mudah tertidur. Sebab tu kalu terlebih masak, sms seorang kawan "ga, meh makan".

Jemu sebenarnya makan kat luar. Itupun dah tak tahu nak tuju ke mana. Lagipun keluar sendirian membosankan. Nak ajak kawan-kawan, kalu tak belanja tak sah. Sesekali boleh la. Kalu hari-hari, mau rabak poket. Kalu dah rabak, sampai bila la nak cukup RM15k tu. Tapi tu lah perbezaan lelaki dengan perempuan yang amat ketara. Lelaki biasanya tidak kedekut berbelanja kawan berbanding perempuan. Itu jika sesama sejenis. Kalu dah kuar lelaki dengan perempuan pun, sure lelaki gak yang bayar. Kecuali la lelaki tu jenis muka tebal skit. Tapi kalu kebetulan tengah kering, elok terus terang je. Tak perlu beralasan "alamak, poket koyak!". Tapi ego lelaki tetap ada. Nama pun lelaki = Ego yang amat tinggi (makna lelaki dalam bahasa Urdu Selatan. Tak percaya? Jangan percaya!)

Semalam test hantar artikel kat Tranungkite Online pasal deris jusoh tu. Tak sangka lak ada respond yang agak baik. Macam semangat lak nak nulis lagi. Tapi bila duk fikir nak cari idea dan isu ni punya la susah, dengan masa yang terhad dan kerja yang kejap ada kejap banyak, hilang minat tu. Lagipun bahasa aku yang agak santai ni macam tak sesuai untuk masuk ruangan tu. Sekadar penambah perisa mungkin leh jer. Lagipun aku kira orang kita ni suka membaca sesuatu berdasarkan isu. Lagi 'pedas' lagi laa sedap. Wallahua'lam

p/s: Aku baru je tambah beberapa lagu di singingbox aku tu. Harap hayati la lirik / makna yang terkandung kat lagu tu. Jangan tau layan kepala je. Lepas ni ada masa aku nyanyi live plok. Ada ke yang nak dengar? hahahhaha..

No comments: