26 October 2009

Kanak-kanak kecil di dalam tong!!

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Akhir-akhir ini banyak pula dilaporkan kisah yang menyayat hati berkenaan kanak-kanak. Takut, geram, marah dan pelbagai perasaan timbul apabila berita-berita tersebut dipaparkan. Ini aku ada juga suatu kisah penganiayaan terhadap kanak-kanak. Kisah bagaimana kanak-kanak kecil 'disumbat' di dalam tong dan ada pula kisah dihanyutkan ke dalam sungai. Sama-sama kita saksikan.

Kisah 1


Agak-agak, apa benda yang dilakukan budak bertiga ini?


MasyaAllah! ada budak kecil rupanya di dalam!!


Kita lihat, siapa budak ni... macam kenal jer.


Siap ada bola lagi tu. Bestnya mandi!

Itu adalah gelagat sepupu dan mak sedara Balqis memandikannya. Idea asal bagaimanapun adalah dari abinya yang kejam lagi zalim. Hehehe. Harap tiada siapa yang melaporkan kepada JKM kerana perlakuan ini. Akhir-akhir ini kerap juga bawa Balqis mandi manda. Apa yang pasti, dia cukup suka air!


Kisah 2.

Kisah Balqis dapat pelampung baru. Dia macam tidak sejuk sangat je dalam air. Kata cikgunya bagus bagi dia rasa air, pasir, daun, batu dan sebagainya. Biar dia dapat bezakan stuktur alam tersebut.


Sejuk jugak air ni.


Umi, marilah mandi. Tak sejuk pun. Umi takut air ek? Hehehe.

Kisah 3

Tiada apa yang hendak diceritakan. Harap video-video ini menceritakan apa yang patut. Perhatikan cara Balqis bangun dari baring untuk duduk. Ramai yang kagum dengan caranya. Apapun, maaf kerana gambarnya senget. Huhuhuh.

video


video

Wallahua'lam.

1 comments:

Zairi Z said...

Tabahnya adik ni...

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks