23 August 2009

Salam Ramadhan, Salam Permatang Pasir

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Salam Ramadhan. Selamat berpuasa, dan selamat menjalani ibadah. Itu antara SMS yang diterima dengan tibanya Ramadhan kali ini. Tidak banyak sebenarnya ucapan SMS yang diterima tahun ini, entah kerana diri ini sendiri tidak mengucapkan pada sahabat-sahabat lain, atau sememangnya masing-masing sibuk dengan urusan dan ibadah sendiri sahaja. Apapun, Selamat berpuasa dan menjalani ibadah.

Salam Permatang Pasir. Hari ini genap seminggu aku di Permatang Pasir. Sekejapnya masa berlalu. Hari ini juga sempat bertemu muka dan bersalaman dengan blogger Al-Hussien. Entah di mana datangnya Al-Hussien kerana namanya tidak pula terdapat Hussien.

Hari ini juga mendengar cerita bagaimana marahnya Shahrizat terhadap calon BN yang mengabaikan isteri keduanya. Kelakar pun ada.

Diberitakan pihak polis dengan segera ke Jengka apabila didedahkan Rohaizat mempunyai isteri kedua. Selepas bertemu dengan ibubapa Rafizah, segera laporan sampai kepada Kem BN. Maka mengamuklah Shahrizat apabila mendapat tahu kebenaran cerita tersebut. Apatah lagi Rohaizat menafikan berita itu sebelum ini.

"Muka nampak alim, tak sangka I Rohaizat tu macam tuu"

Itulah lebih kurang kata-kata Shahrizat kepada Rohaizat. Kata-kata kecewa yang tidak dapat disembunyikan lagi. Aku tidak pasti kekecewaan itu lahir kerana peribadi calon BN bakal 'menggelapkan' harapan BN, atau kerana sikap calon BN terhadap seorang wanita.

Dikhabarkan juga hari ini isteri pertama Rohaizat tidak lagi mahu mengikutnya dari berjalan menemui pengundi. Entah kecewa, geram, marah, tertipu dan apa lagi yang bersarang di hati wanita itu. Sebelum ini digambarkan mereka pasangan yang romantik apabila berjalan beriringan tangan.

Apabila terbaca tulisan Ustaz Nasrudin Tantawi, lebih terkejut besar dengan apa sebenarnya yang berlaku. Tidaklah dapat aku selami sejauh mana perasaan wanita apabila berjauhan dengan suami, namun berada seminggu di sini sudah membuat si isteri ternanti-nanti kepulangan.

Semoga Ramadhan ini memberkati, memberi kebaikan yang banyak dan mengampuni kita semua.

Wassalam.

P/s: Nota sebelum sahur selepas hampir 2 minggu tanpa posting...

Sahaja aku puasa esok hari kerana Allah Taala...

2 comments:

abu muaz said...

Jangan wat mudoh melukakan hati seorang yg bergelar isteri. Mukanya lembut tapi hatinya keras....nasib kau la rohaizat.

Unknown said...

Kalau nak tau cerita sebenar tentang pompuan yang mendakwa "isteri kedua" Rohaizat, di sini penerangannya...

Erotomania: also known as De Clerambaults' syndrome is usually described as a rare delusional syndrome that characteristically involves a woman who believes that a man, typically of a higher social, economic or political status, is in love with her.

that Rafizah is one crazy woman....apa orang Melayu cakap…'GILA BAYANG'…hakikatnya Rafizah itu pengacau rumah tangga orang dan mempergunakan gelanggang politik PAS untuk membalas dendam akibat godaannya ditolak lepas tu perasan pulak Rohaizat ada hati nak kawin dengan dia sebab dia terlalu tergila-gilakan Rohaizat... siap ajak mak bapak dia bersubahat sekali…saya kenal benar dengan mereka ni…mentah-mentah pemimpin PAS percaya tanpa usul-periksa, tanpa bukti yang sah... rumah tangga Rohaizat aman damai kerana kedua-dua suami-isteri telah masak benar dengan sikap pengacau yang bernama Rafizah ini yang telah bertahun-tahun mengganggu mereka berdua...happiness is the best revenge for the haters! yang saya tak faham kenapa orang pecaya cakap si rafizah tapi tak pecaya penafian rohaizat dan ibu-bapanya…Itu fitnah semata-mata!

Abdullah Penegak Kebenaran