13 June 2007

Jangan perli Islam Hadhari: PM

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Kesian Pak Lah. Sendiri dengan agama baru Islam Hadharinya. Mujurlah baru kahwin. Mesti lepas ni ada apa-apa masalah tak de la pening sangat sendirian. Paling kurang ada isteri baru untuk picit kepala. Tak tahu la pula bagaimana cara perkahwinan Islam Hadhari. Agaknya sebab itu diadakan tertutup kot? Takut-takut rakyat tak boleh menerima sepenuhnya cara kahwin Islam Hadhari dia tu. Hehehe.

Marah betul Pak Lah bila ada orang tak setuju dengan agama baru Islam Hadharinya. Masih dia menafikan Islam Hadhari itu satu agama baru yang menyesatkan. Walhal contoh yang dia tunjukkan adalah Islam Hadhari merupakan satu agama baru. Lihat sahaja bagaimana perjalanan pentadbiran Pak Lah. Hiburan seumpama konsert JomHeboh masih dibenarkan walaupun ada mufti yang mengatakan Haram! Cuma Pak Lah tak jawab jer "Yang Haram tu Islam, Islam Hadhari halalkan konsert dan segala benda maksiat!"

Jangan lupa pada isu rasuah, penyalahgunaan kuasa, dan pencegahan gejala Murtad di kalangan umat Islam. Di sini kita melihat betapa Islam tidak didaulatkan sepenuhnya dan membuka ruang kepada masyarakat menilai bahawa Pak Lah sudah menganut Agama Islam Hadhari yang tidak kisah terhadap apa jua isu dosa dan pahala. Tidak kisah maksiat atau ibadah. Seolah-olah yang penting dan utama oleh agama Islam Hadhari ini hanyalah untung, projek, kroni dan bini yang Hadhari sahaja!

Masyarakat sedar dan yakin Islam Hadhari adalah sesat lagi menyesatkan. Sebab itu tiada siapa pun yang menyokong Pak Lah (kecuali Deris Jusoh dan konco-konconya yang berlagak baik) Bagaimana rakyat mahu menerima Islam Hadhari jika rakyat nampak ianya suatu yang salah!
Islam Hadhari terus diangkat dan dijulang. Maka disitulah rakyat faham telah lahirnya agama baru Islam Hadhari yang membolehkan semuanya. Tiada lagi batas halal haram. Tiada lagi batas boleh tidak. Asalkan untuk capai tujuan cemerlang, gemilang dan terbilang tidak mengapa. Walaupun realiti adalah temberang!!

Najib jarang dilihat bercakap soal Islam Hadhari berbanding Pak Lah. Najib dua tiga hari lalu pun hanya menafikan yang UMNO tidak sesat seperti mana dakwaan TG Nik Aziz. Marah dia bila dikatakan UMNO sesat. Sedangkan UMNO pelopor Islam Hadhari telah lama sesat sebelum Islam Hadhari itu wujud lagi. Dengan munculnya Islam Hadhari, maka terserlahlah bahawa UMNO memang sesat dan menyesatkan!

Mungkin ada yang masih mahu melihat Islam Hadhari hanya sebagai konsep sepertimana kata Pak Lah. Namun, harus kita sedar jika konsep baik, maka pelaksanaannya akan mengikut konsep yang baik. Jika beginilah Islam Hadhari, maka sudah terang lagi bersuluh yang Islam Hadhari bukan lagi konsep, tetapi agama baru yang menyesatkan seperti juga ajaran Ayah Pin!

----------------------------------------------------------------------------------

Jangan perli Islam Hadhari: PM

BANGI: Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini menegur golongan yang gemar memperlekeh-lekehkan konsep Islam Hadhari yang dipeloporinya.

"Saya sudah bercakap mengenai Islam Hadhari merata dunia, semuanya menerima konsep itu. Tapi orang Melayu di sini pula, gaduh, mahu perli perli. Ini bukan agama baru. Ini cuma pendekatan untuk mengembalikan kegemilangan budaya Islam," katanya ketika merasmikan Muzakarah Kebangsaan Imam di Universiti Kebangsaan Malaysia di sini.

sumber: Mstar

------------------------------------------------------------------------------------

Apa kata masyitah??


Hadhari, hadhari.. kita maju!!

No comments: