13 November 2005

Kucing & Arnab

raya 6 dah lepas... bukan aku punya, tp org lain punya... aku punya, InsyaAllah esok baru rasa nak mula... bukan x nak mula awal2.. tp selalu je ada undangan majlis kahwin... kalu aku tak gi, kan ada jugak merajuk xnak datang majlis aku nanti... teringat sorang ustaz bgtau... kalu nak ikut jemputan org, sampai bila pun x abis... apa salahnya puasa, tp hadir sebagai meraikan pun cukup laa.. x payah laa makan... betul gak tuu.. :)

tahun ni jd sejarah buat aku.. kali pertama dalam hidup aku ke hospital haiwan... bawak kucing sakit mata... mula2 rasa mcm nak kelakar gak, tp bila fikir CIKO pun makhluk yg nak gak kasih sayang, maka aku bawak laa CIKO naik motor gi klinik... punya laa susah ajak CIKO naik motor.. letak dalam kotak pun mau kuar gak... asyik terkeluar je kepala dia masa naik motor.. bimbang gak kalu dia terjun.. takut accident je..

sampai je kat klinik, dia mcm pelik je.. kelakar bila tengok CIKO pandang atas bawah hospital tuu.. mcm tau2 je dia.. kena laa cucuk 2 kali.. ingatkan kat punggung, tp kat peha kiri & kanan.. dapat laa vitamin ngan ubat cacing... hahahha kelakar tul bila tau kucing pun ada ubat cacing... masa nak kuar, kena daftar nama.. aku tanya laa DR situ, xnak IC CIKO ke? heheheh.. gelak je dia..

hari ni CIKO dah sihat.. dah mula aktif balik.. sbb dia murung laa aku kesian.. xnak makan, xnak main2... susut je tubuh masa tuu.. ni dah OK ni mula laa nanti kencing dalam umah lagi... dah laa ari tu kencing atas katil aku! waaa.. busuk laaa..

CIKO dah sihat.. skarang arnab aku yg kecik sekor tu je x sihat lg... mula2 nak bawa ke klinik gak, tp takut kesian dia kalu jahit luka tuu..takut dia sakit...xpun nanti DR cadang sembelih je.. sape nak urus arnab tuu.. dia kecik lagi.. daging bukan banyak pun.. nampak mmg sakit arnab ni.. tp makan tetap sama je.. cuma mungkin selesa skit bila dikuarantinkan sekor2 dia je.. kalu campur dlm kandang besar tu mungkin x selesa kot nak berebut makan..

pernah ada org tanya... arnab2 tu ada nama ke? cam kelakar lak... kalu dulu mungkin terfikir nak bg nama.. masa sekor dua dulu laa.. lening dah masuk 20 ekor, camne nak bg nama.. takut x kenal je nanti... dlm x ada nama ni pun ayah aku cukup syg arnab2 dia.. sampai x lalu nak makan daging arnab...kalu ada nama, lagi laa x lalu nanti..

hehehe.. dah jd bLOG ARNAB & KUCING plak... tu laa td, mula2 nak citer psl CIKO je.. dah meleret ke bab arnab lak...

dah ngantuk... nak tidur.. nak mimpi indah.. :)
 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks