14 January 2008

Iklan Sabasun

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Mungkin ada yang dah perasan dengan iklan di kiri blog aku sejak semalam. Iklan yang aku maksudkan adalah iklan Sabasun HyperRuncit. Buat pengetahuan, iklan berkenaan sengaja aku letakkan tanpa disuruh / dibayar oleh mana-mana pihak terutamanya pihak Sabasun.

Iklan berkenaan sebenarnya diletakkan di sini kerana mahu memberi sokongan kepada pihak Sabasun. Aku secara peribadi tidak mengenali pengurusan Sabasun, namun menyedari Sabasun merupakan milik Bumiputera Melayu yang agak berjaya di sini, maka aku suka untuk memperkenalkan mereka kepada dunia.

Mungkin bagi warga luar Terengganu, Sabasun merupakan suatu nama yang pelik dan langsung tidak pernah didengari. Namun, bagi kebanyakan penduduk Kuala Terengganu khususnya, Sabasun merupakan antara pilihan utama untuk membeli-belah terutamanya sebelum kewujudan Mydin Mall dan Giant.

Mungkin ada yang bertanya, apa pula sumbangan Sabasun kepada umat Islam di Terengganu? Pada aku, persoalan ini mudahnya bilamana kita melihat bagaimana tanggungjawab muslim ditunaikan oleh Sabasun dalam membayar zakat, memberi infaq kepada yang memerlukan di samping memberi peluang kerja kepada masyarakat di sini.

Aku bangga sebenarnya kerana mampu membeli-belah di pasaraya milik Melayu. Kebanggaan itu turut dengan aku perkenalkan kepada kawan-kawan yang datang ke Terengganu. Mungkin tidak terlalu besar untuk dibandingkan dengan Giant dan Mydin Mall, tetapi cukup membuatkan aku rasa 'tidak bersalah' berbelanja di situ.

Secara peribadi dan besar harapan aku sebenarnya supaya masyarakat di luar sana sama-sama menyokong Sabasun. Bukan sahaja patut sokong pada kempen boikot zionis product, malah turut menyokong kepada usahawan muslim ini. Semoga Sabasun terus maju dan terus menjadi pilihan kepada penduduk negeri yang peratus Melayu tertinggi di Dunia ini.

amdang: Kita bukan tiada pilihan, tetapi...

No comments: