07 November 2007

PANAS: Cerita Api dan YB Nizam

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Ini cerita panas. Cerita perihal seorang YB dan Api yang dikatakan misteri. Sehari sebelum akhbar menyiarkan petikan di bawah, aku menerima satu email yang agak mengejutkan. Seawal jam 7.00 pagi 5 November, aku menerima satu SMS yang menyuruh mendapatkan akhbar Kosmo!.

Aku biasanya membaca akhbar di e-browse sahaja. Namun hari tersebut memaksa aku mendapatkan Kosmo! cetak kerana Kosmo! edisi e-browse hanya boleh dilayari sekitar jam 9 ke atas.

Berita ini akan menjadi PANAS dan mampu membuat YB Nizam tidak bertanding lagi dalam Pilihanraya akan datang. Kebenaran maklumat yang aku terima mungkin masih boleh dipersoalkan, namun hakikat dan kemungkinan yang ada adalah amat tinggi bilamana YB Nizam adalah seorang pimpinan muda dalam UMNO. Maka perbuatan yang dilakukan oleh Nizam ini sehingga menyebabkan api itu selalu menyerangnya adalah tidak mustahil.

Aku tidak tergelak bila membaca komen perihal Nizam dari segi kesihatan. Itu merupakan satu kemungkinan yang mungkin wujud. Cumanya aku kira Nizam mampu menjawab persoalan yang diutarakan oleh Prof Madya Datuk Ali Hassan berkenaan tubuh badannya. Apakah Nizam pernah membuat pembedahan melibatkan memasukkan besi, atau memakan makanan berlebihan ion dan zat besi.

Aku tidak berniat mendedahkan maklumat yang diterima dalam tulisan kali ini. Cuma cukup untuk aku katakan bahawa misteri yang disebut itu sebenarnya sudah Nizam ketahui. Namun dirahsiakan kerana mampu memberi aib kepada dirinya sendiri. Mungkin ada yang rapat boleh bertanya sendiri dengan Nizam, "Apa yang awak buat semasa berada di Indonesia?"..

Hehehe. Mesti ada yang hangin membaca posting ini. Macam nak bercerita, tetapi masih malu-malu berahsia. Cerita PANAS, takkan mahu cukup sekali posting sahaja. Tunggu....................


Nota: Sebenarnya aku sibuk la. Apa ingat mudah ke nak susun ayat bila kepala duk fikir benda-benda lain?? Huhuhu.

No comments: