10 January 2006

RAYA KORBAN @ RAYA HAJI = AILDILADHA..

Bangun pagi, hujan.. semalam hujan jugak.. petang esok pun hujan lagi kot...alhamdulillah banjir dah berlalu walaupun musim hujan masih berterusan... banjir 5 kali dalam jangkamasa yg singkat mungkin menjadi satu sejarah dalam kehidupan sesiapa yg mengalaminya... tiada siapa sukakan banjir jika banjir itu mendatangkan kecelakaan.. tapi, andai banjir itu datang membawa RAHMAT, mungkin ada yang menyukainya... namun, sebagai muslim seharusnya kita menerima segala setiap ketentuanNya sebagai UJIAN.. baik UJIAN susah, mahupun UJIAN senang.. UJIAN tetap UJIAN! COBAAANNNN.... kata Pendekar Bujang Lapok..

Buat Azrul, maaf sebab masih belum bersedia untuk menulis pasal POLITIK KAMPUS.. bukan belum bersedia kerana tiada masa / kesempatan, tetapi kerana tiada bahan yg sesuai untuk ditulis..

Alhamdulillah sebab berjaya menyempurnakan 'raya' walaupun tanpa membuat korban... ayat sepatutnya "berjaya mendapatkan daging walaupun tanpa berkorban".. :) Raya arini kat rumah bapak sedara belah mak.. dia aje ambik 3 bahagian.. kebanyakkan yg join situ sedara mara.. jadi ada laa yg hulur daging utk aku n adik beradik... ASIAH awal-awal lagi plan nak buat satey... sesampai je umah tadi, terus dia potong dan perap daging2 yg diberi utk buat satey.. maknanya esok aku akan makan satey daging... slurrppp... ;)

Esok Raya lagi.. lusa pun.. dan tulat tu last.. sekolah cuti panjang kebanyakkan belah terengganu dan kelantan.. x tau laa kot2 ada skolah tak ambik cuti Khamis ni... cuti panjang skit ni, ingatkan nak g raya umah sedara mara, tapi VAN plak mcm uzur je.. agaknya teruk kena belasah kot.. ye laa.. baru mula naik, mesti ada byk silap.. salah sentuh, salah tekan, salah cuit...yang pasti, semput2 van tuu buat aku rasa kurang yakin jer.. mungkin esok kena servis skit...

ermm.. k dulu..nak mimpi indah.. ;)

0 comments:

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks