01 June 2010

Agaknya Kerana Takut Dikatakan Zalim Macam Yahudi....

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

"Tak jadi naik la... dapat maklumat Najib minta hold dulu... Sia-sia aku kena kerja malam ni.." SMS dari Tukang SMS yang memaklumkan harga minyak naik sebelum ini.

Apapun, aku percaya dengan maklumat yang disampaikan berdasarkan kenalnya aku dengan individu tersebut. Apatah lagi maklumat yang disampaikan tersebut adalah dalam ruang maklumat yang berkaitan dengan bidang kuasa beliau. Cuma, maklumat tersebut BENAR dan BETUL pada ketika ianya belum diumumkan. Apabila ianya tidak jadi diumumkan, barulah maklumat tersebut menjadi tidak benar.

Sebenarnya ada rasional harga minyak nak diumumkan tengah malam tadi selepas isu subsidi dibangkitkan beberapa hari lalu. Cuma, berkebetulan hari ini kita digemparkan dengan tragedi di Gaza, Palestin maka aku percaya Najib berubah fikiran.

Bayangkan jika Najib meneruskan niatnya untuk menaikkan harga minyak, sudah tentu Najib disamakan dengan Rejim Zionis yang menyerang Konvoi Gaza di sana. Bermacam-macam serangan yang sudah tentu Najib tidak terdaya melawan dan menerimanya. Jadi, agaknya atas nasihat APCO, maka Najib menangguhkan dulu pengumuman kenaikan harga minyak tersebut.

Apapun, aku memohon kemaafan sekiranya maklumat yang diberikan sebelum ini telah menyebabkan beberapa kesulitan yang timbul pada kalian. Seperti yang aku sebut di atas, keyakinan aku pada si penyampai maklumat adalah berdasarkan kredibiliti yang dimilikinya dalam bab harga barang.

Masih tidak puas hati dengan aku? Apa kata kalian bayar harga minyak pada hari ini dengan harga lebih 20 sen bagi seliter. ;)

Wallahua'lam.

No comments: