01 April 2008

Penjelasan: MB Terengganu Pexxxxx dan Penxxxxx

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

"Salam amdang, Mat Said dah jadi MB. Bila nak dedah skandal seks dia?" Mesej dari YM yang aku terima. Aku juga menerima email peribadi dan desakan pada komen di blog pada artikel terbabit.

Pertamanya terima kasih kepada semua yang memberikan sokongan kepada aku selama ini khususnya dalam dunia blog ni.

Sebenarnya aku memang berniat mahu mendedahkan apa yang aku namakan skandal seks Mat Said itu. Namun, seperti yang kalian lihat pada blog ini, aku sudah memotong / strike artikel berkenaan.

Ini bukanlah bermaksud aku mahu memungkiri janji itu, namun memandangkan seperti pandangan-pandangan yg tertulis dalam komen blog yang melarang pendedahan itu yg sudah tentu melibatkan hukuman Qazaf yang terkandung dalam Hukum Jenayah Islam itu sendiri, buat aku berfikir dua kali.

Pada mulanya aku berkeras mahu mendedahkannya juga, tetapi memandangkan ada yang secara peribadi menegur dan mengingatkan aku tentang hal yg tersebut, membuatkan aku membatalkan sahaja niat aku itu.

Sebenarnya satu artikel pernah disiarkan dalam sebuah blog berkenaan skandal ini, penceritaannya pada aku amat jelas dengan nama, umur mangsa, keluarga mangsa bahkan tempat (alamat rumah) dan masa kejadian juga disertakan sekali. Malah plat kenderaan Mat Said ketika itu yang merupakan kereta rasmi EXCO nombor plet TR 4, jenis Mercedes Benz turut didedahkan.

Namun, baru-baru ini aku lihat tiada lagi artikel berkenaan di sana. Mungkin juga tuan punya blog itu turut sama membuangnya bagi mengelakkan apa-apa kesan yang timbul kemudian. Link blog tu ada dalam senarai link di blog aku ini. Kalu aku beritahupun, artikel berkenaan sudah dihilangkan.

Aku mohon maaf atas 'kesilapan' yang dilakukan ini. Namun aku amat menghormati pandangan-pandangan peribadi dari sahabat-sahabat, dari family yang mahu aku tidak mendedahkannya.

Harap maaf, dan insyaAllah aku kongsi nanti maklumat lain yang lebih relevan dan sesuai untuk didedahkan.

Wallahua'lam.

No comments: