16 November 2006

Jom Bantu Forkad!

Assalamualaikum WBT..

Beberapa hari bersama Forkad Y!group banyak mendapat ilmu dan pengajaran, dapat mengenali sahabat-sahabat di ruang maya ini dan melihat betapa prihatin sebenarnya masyarakat kita terhadap isu murtad ini.

sebelum saya mengenali Forkad Y!group, sebenarnya saya baru sahajamengenali beberapa insan mulia yang sanggup berusaha ke arah pemulihan akidah umat Islam ini di Terengganu. sebenarnya sayamengenali mereka ini lebih awal lagi, tapi usaha mereka ke arah memulihkan akidah umat yang telah rosak telah menjadikan sayatertarik untuk mengenal lebih rapat dengan mereka..

Mudah cerita, Forkad Terengganu. sesiapa yang membaca MASTIKA keluaran lepas tentu faham siapa orang yang saya maksudkan ini. daripengamatan, perbualan dan 'tumpang dengar' saya terhadap perlakuanmereka memberikan saya beberapa maklumat yang saya kira AMAT PENTING untuk dikongsi..

saya kira di sini saya tidak mahu berkongsi kisah atau pun apa yangberlaku dengan lebih detail, tetapi cukuplah jika saya katakan saya PENAT melihat cara mereka bekerja. Penat berfikir tindakan yangsepatutnya diambil, penat berhadapan dengan pihak berkuasa, penat diganggu oleh golongan-golongan yang tidak mahu usaha murni ini diteruskan.. dan yang paling PENAT yang saya mahu kongsi di siniialah KEWANGAN yang mereka hadapi...

Email ini ditaip tanpa pengetahuan mereka. saya cuma merasakan ini langkah pertama saya untuk terus bersama-sama membantu Forkad. Dalam nada tidak bersungguh saya tanyakan masalah kewangan mereka dan mereka menjawab TENAT! Anggaran perbelanjaan sebulan adalahRM5000.00. Mereka ini telah meluangkan SEPENUH MASA mereka dalam usaha membaiki akidah saudara kita yang telah rosak. Dengan tenaga kerja yang terhad dan kewangan yang terbatas, mereka terus melaksanakan usaha murni ini. Ada diantara mereka telah mula membuat pinjaman peribadi semata-mata untuk memastikan usaha yang telah mereka lakukan tidak terhenti setakat hari ini sahaja.

Setelah mendapatkan no. akaun bank dari mereka, saya segeramenghubungi beberapa kawan yang saya kira dapat menyumbangkan/ turut membantu mencari sedikit sumbangan. Alhamdulillah ada yang menyatakan kesudian untuk membantu walaupun dengan jumlah yang kecil. Semoga jumlah yang kecil itulah menjadi saksi bahawa mereka telah membantu menyelamatkan akidah saudara seagama...

saya kira, di sinilah kita perlu bersatu tanpa mengira fahaman politik untuk memberi sumbangan yang secara langsung membantu ke arah menyelamatkan akidah umat yang telah dinodai. Di samping kita menyalahkan siapa yang bertanggungjawab, kita juga perlu turut sama-sama bertanggungjawab atas perjuangan ini. Hari ini bukan masa berforum sahaja, tetapi perlu sama bekerja. Bekerja menyelamatkan AKIDAH mereka yang telah sesat.

Di sini saya sertakan no akaun dan no tel yang boleh dihubungi bagi memberikan sumbangan kepada Forkad Terengganu.

Akaun FORKAD Terengganu- BIMB atas nama PERTUBUHAN PEMBANGUNAN INSAN BISTARI TERENGGANU-13017010 075286..
Sebarang pertanyaan : Ustaz Wan Sukairi -019-989 4125 (forkad Terengganu)

nota: email di atas telah diterima masuk ke inbox forkadY!group pada 16/11/06..
semoga usaha murni Forkad mendapat ganjaran di sisi Allah dan mendapat sokongan dari umat Islam di luar sana..

No comments: