16 November 2006

Info Terkini Isu Murtad Di Negeri Terengganu (*rujukan)

Catatan: Di bawah adalah satu artikel berkenaan isu murtad di Terengganu. Artikel ini telah agak lama tersebar di Internet. Banyak persoalan yang timbul, adakah benar dakwaan ini?


Dakwaan 1: Hampir 2000 Org Di Negeri Terengganu Kini Telah Berjaya Di Murtadkan

Dakwaan 2: Dana Sebanyak Rm 12.6 Juta Sebulan Telah Di Peruntukan Kepada Mubaligh-Mubaligh Kristian Utk Memurtadkan Umat Islam Di Negeri Terengganu Kite. (Dana Datang Dari Negeri Sarawak)

Dakwaan 3: Kawasan Teramai Yang Berjaya Di Murtadkan Ialah Di Kawasan Marang

Dakwaan 4: Yang Telah Berjaya Di Murtadkan Tidak Perlu Mengubah Personaliti Mereka. Maksudnya, Yang Bertudung Kekalkan Tudung Anda, Yang Pakai Ketayap Kekalkan Pakai Ketayap.

Dakwaan 5: Pusat Memurtadkan Umat Islam Di Terengganu Ialah Di Depan Pusat Pusat Membeli Belah Astaka Iaitu Di Sebuah Cyber Cafe (Kuala Terengganu).

Dakwaan 6: Sasaran Utama
-Orang-Orang Islam Yang Miskin Dan Terdesak.
-Perempuan-Perempuan Yang Mana Suaminya Penagih Dadah.

Dakwaan 7: Pendakwah Kristian (Sister) Telah Memasuki Hospital Besar Kuala Terengganu Utk Memantau Pesakit-Pesakit Yang Beragama Islam Yang Keseorangan Tanpa Waris Yang Datang Melawat Dan Tidak Mempunyai Wang Utk Menampung Kos Perubatan.Sister Ini Akan Datang Membantu Dari Segi Kos Perubatan Dan Melawat Pesakit-Pesakit Tersebut Dan Tunjukan Kebaikan Mereka.

Dakwaan 8: Kitab Bible Dalam Versi Bahasa Melayu Telah Di Sebarkan Secara Terang-Terangan Dan Meluas Di Kemaman.


Ramai penerima artikel ini masih ragu-ragu berkenaan isu murtad di Terengganu. Ini kerana mereka belum melihat sendiri sejumlah 2000 orang Melayu memasuki Gereja.

Mungkin juga mereka belum melihat pemuda / pemudi Melayu yang memakai 'salib' di leher.


Mungkin juga kerana Bible versi Bahasa Melayu belum dibaca mereka..

p/s:
1. artikel ini akan menjadi rujukan tulisan saya selepas ini.. ini bagi melihat samada artikel yang tersebar sebelum ini betul atau tidak... harap segala maklumat yang diperolehi tidak disebarkan sembarangan kerana mungkin boleh memberi kesan kepada proses pemulihan mereka yang terbabit..
2. penulisan artikel di sini sekadar ingin 'meyakinkan' masyarakat tentang BENARnya wujud gerakan kristianisasi ini dan membuka mata supaya bersedia dengan dakyah-dakyah yang mereka gunakan..

No comments: