13 July 2010

Selamat Tinggal Afrika, Selamat Beradu Tok De

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Lama sungguh tidak menconteng blog. Terasa semacam 'segan' sedikit untuk menulis dan terus menulis di blog ini. Segan kerana terlampau lama membisu.

Jika mahu dikatakan sibuk, tidaklah terlalu sibuk. Entah kenapa, jika di rumah sekarang ini sudah amat malas mahu membuka laptop. Aku rasa lebih selesa mengadap TV sambil bermain-main dengan Balqis. Apatah lagi Balqis akhir-akhir ini amat aktif dan memang memerlukan perhatian yang lebih.

Jika aku duduk di atas sofa, Balqis akan datang dekat dan mengangkat sebelah kakinya untuk memanjat naik. Ada kalanya berjaya (dengan sedikit sokongan). Jika tidak berjaya, dia akan menangis sehinggalah aku menaikkannya di atas sofa, atau dia diam sendiri jika tidak dipedulikan.

Alhamdulillah, Piala Dunia sudah melabuhkan tirai. Harapnya semua akan kembali normal dan tenang-tenang sahaja. Tiada lagi hendaknya anak-anak muda bertempik di tengah malam sehingga mengganggu tidur Tok De (Mak Sedara yang mengasuh Balqis). Sepanyol sudah menang, Belanda juga cemerlang dan Jerman juga bukan sebarangan. Selamat Tinggal Afrika.

Wallahua'lam.

p/s: Catatan Kosong semata. Maaf, jika ianya mencuri masa.

0 comments:

 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks