07 November 2009

Seminar Memperkasakan Parti: Tahniah kepada semua!

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Pertamanya aku ucapkan tahniah kepada penganjur atas suatu inisiatif menjayakan program yang dinamakan seminar memperkasakan parti ini. Suatu seminar walaupun dilihat tidak mencapai suatu matlamat besar dalam menyatukan perselisihan pendapat di kalangan ahli dan pimpinan, tetapi suatu ruang yang baik. Cukup baik.


Dua Orang Tok Guru jalan beriringan memasuki dewan utama.

Tahniah juga aku ucapkan kepada pimpinan tertinggi PAS, Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang atas sifat sabar dan menekuni setiap patah kata yang dilontarkan oleh peserta yang walaupun adakalanya cukup 'menyenakkan' jika kita menerimanya. Kesediaan Tuan Guru Presiden menyerlahkan sifat pemimpin PAS bersedia ditegur dan boleh menerima teguran.

Tahniah juga bagi semua peserta yang mengambil bahagian samada berucap, mahupun tidak. Peserta yang berucap dilihat tidak segan menggunakan ruang yang ada untuk melontarkan pandangan samada bersetuju dengan pimpinan mahupun tidak. Walaupun suasana agak 'panas', namun sejujurnya diucapkan tahniah kerana berjaya menjaga adab berseminar dengan baik.



Kesempatan berkumpul dengan kawan-kawan seperjuangan selepas program, rata-rata berpuas hati dengan program yang diadakan. Namun, masing-masing percaya isu perbezaan pendapat ini tidak mudah diselesaikan dengan sekali program sahaja.

Apapun, tahniah untuk semua!

No comments: