04 August 2009

ISA: Rakyat mahu diMANSUHKAN, bukan Tempat Demo

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Semacam baik sahaja Najib apabila memberi cadangan kepada peserta demo apabila mencadangkan supaya digunakan stadium bagi diadakan himpunan atau sebarang demonstrasi. Kebaikan itu sebenarnya tidak wujud langsung apabila cadangan tersebut keluar apabila demonstrasi telah selesai dan ratusan yang ditahan dan ribuan yang serang dengan air asid dan gas pemedih mata.

Sebenarnya tiada kewajaran cadangan tersebut keluar melainkan ketakutan Najib melihat kebangkitan rakyat dalam menyuarakan bantahan. Najib takut apabila rakyat berhimpun. Najib takut kejahatan Malaysia terbongkar keluar negara. Najiib penakut!.

Rakyat berhimpun menuntut ISA dimansuhkan. Rakyat tidak berhimpun meminta satu tempat himpunan yang lebih besar disediakan. Tidak sama sekali. Rakyat yang berhimpun mahu membuka mata rakyat-rakyat yang tidar sedar kezaliman dan kekejaman ISA. Rakyat yang berhimpun mahu membuka mata pemimpin yang zalim supaya sedar kezalimannya. Itu sahaja.

Tuntutan peserta himpunan ISA hanyalah 3 perkara. Pertamanya mansuhkan ISA. Keduanya, tutup Kem Kamunting dan ketiganya adalah bebaskan tahanan. Tahanan tersebut sekiranya mahu terus ditahan, bicarakan sewajarnya. Itu sahaja.

Jangan ada yang mahu melihat kebaikan Najib dalam menawarkan tempat. Kerana tempat berhimpun tidak menjanjikan apa-apa kepada keputusan ISA dimansuhkan. Melainkan Najib berjanji untuk dimansuhkan ISA dan bukan berjanji meminda ISA.

Wallahua'lam.

p/s: Kalu Najib sebut berhimpun di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Kuala Terengganu macam ok jer rasanya. ;)

No comments: