21 October 2010

Celakanya Rosmah, Dayusnya Najib!

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Aku tidak mahu berbicara panjang. Cukup untuk aku kongsi link ini bersama kalian.

Celaka Rosmah dan Dayusnya Najib! <--- Klik situ.

Nota: Satu Himpunan Membantah Rosmah Mansor akan diadakan di Masjid Batu Rakit dan Masjid Pengadang Baru selepas solat Jumaat esok. Harap dapat disebarkan dan ambil prihatin.

Wallahua'lam.

16 October 2010

Belanjawan Seluar Dalam?

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt...

Ketika Belanjawan 2011 sedang dibentang Najib semalam, aku dan beberapa sahabat sedang berada di majlis usrah. Sebelum TV ditutup bagi memulakan usrah di rumah seorang sahabat, apa yang sempat aku lihat adalah seorang wanita Melayu bertudung jambul tersengih-sengih di belakang Najib.

Hari ini aku membuat tinjauan secara umum tentang belanjawan yang telah dibentangkan semalam. Secara kasarnya, umum mengatakan belanjawan yang dibentang Najib adalah belanjawan seluar dalam, belanjawan Rosmah Mansor dan tidak kurang yang memuji Najib dengan beberapa manipulasi angka yang dibentangkan.

Secara peribadi, aku percaya setiap warga Malaysia yang mengikuti belanjawan tersebut (samada secara langsung, atau ambil intipati sahaja) mahukan sesuatu yang boleh meyakinkan mereka bahawa belanjawan tersebut benar-benar memberi manfaat yang besar kepada rakyat terbanyak.

Dalam banyak-banyak pendapat yang aku intai, aku paling sukakan pandangan Tuan Guru Presiden PAS yang aku lihat istiqamah menegur perkara yang sama saban tahun. TG Presiden menegur belanjawan yang disebut juta-juta itu ke mana hala tujunya. Dengan menyentuh pembinaan manusia yang semacam diabaikan, sedangkan itulah bencana yang sedang dihadapi negara.

Mahfuz Omar yang terkenal dengan kenakalannya antara yang paling awal 'mengusik' Najib dengan kenyataan belanjawan Seluar Dalam. Usikan itu nampaknya mudah difahami oleh kebanyakan rakyat. Ditambah pula peruntukan untuk PERMATA yang tidak dapat diterima oleh banyak pihak yang menamakan ianya adalah belanjawan Rosmah Mansor (RM).

Lain kali sahaja menyambung tentang pencakar langit dan pelbagai projek-projek yang langsung tidak menguntungkan Pak Leh Timun, Ah Seng Tiub dan Sulivan Surat Khabar lama.

Wallahua'lam.

p/s: selalu tidak berkesempatan menulis.
 

Great Morning ©  Copyright by a m d a n g 8 1 | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks